thank you followers

Sunday, September 4, 2011

aku bukan daun kering



bunyi burung berkicauan
aku celik, terpegun seolah baru tersedar
indah rupanya dunia ini
aku tersenyum, gembira dan bersyukur

aku menapak, membuka jendela
harap hari ini terang seperti kelmarin
jendela pun terbuka, indah rupanya
ada daun-daun kering yang berterbangan 

"cantik kan?" aku bertanya sendirian
sambil melihat, sambil membayang
andainya, aku ini daun kering
"apa akan terjadi ya?"...

daun itu terbang mengikut rentak angin
aku tak mahu!! tak mahu menjadi daun 
terbangnya daun, mengikut kata angin
aku tak mahu mengikut kata-kata sesiapa pun

kerana, aku adalah aku..
aku bukan mereka, dan..
mereka juga bukan aku
aku bangga menjadi aku...
berdirinya aku..!!

-peace yawww-

4 comments:

Anonymous said...

aku pon bukan daun kering.. :D folowing u.. :D

ayuna ayuni.. said...

hahahah....
bagus2....kau dan aku....same kot
bukan daun kering yg terbang sana sini

ewahhh!!!

Ferfarfer said...

WAH PANDAI BERMADAH. LEH HANTAR SAJAK SMPENA HARI MERDEKA NI HEHEHEH

ayuna ayuni.. said...

hahahah....siket2 boleh la beb...!!!

aku tak reti mana sangat pon. maen redah je.

hihi
:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...