thank you followers

Thursday, November 17, 2011

hati lembu vs hati manusia





LEMBU: Aku makan rumput. Tuan makan apa?
LELAKI: Aku makan nasi. Kita tak sama ok.
LEMBU: Yeke kita tak sama. Tuan tidur kat mana?
LELAKI: Aku tidur atas tilam. Kau tidur dalam kandang. Mana nak sama.

kedengaran laungan azan



LEMBU: Tuan, itu suara apa ek?
LELAKI: Seruan azan mengajak semua orang bersembahyang.
LEMBU: Oh, macam gitu. Tuan tak sembahyang ke?
LELAKI: Errr....aku tak sembahyang.
LEMBU: La, kita sama geng la macam ni tuan.

beberapa minit kemudian



LEMBU: Eh, saya mahu ke surau ni. Mahu dengar zikir dan kuliah.. Sambil-sambil boleh makan rumput belakang surau tu. Untung nasib dapat tambah pahala. 
LELAKI: Untung lah kau lembu.... jalan dulu la ye. Banyak kerja la...

ish....ish....ish....ish....ish



Peringatan: selagi mana kau hidup dalam dunia ni, selagi tu kau perlu ingat kepada ALLAH. 

-peace yawww-


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...