thank you followers

Friday, December 2, 2011

trend MEROKOK untuk wanita

bukan kita tak tahu macam mana bahaya merokok ni. tung tang-tung tang dok cerita sana sini pasal bahaya rokok ni. baik untuk lelaki mahupun perempuan. dari dulu lagi, memang perokok ni kebanyakan dari kaum lelaki. tapi, aku rasa sekarang pompuan-pompuan pon tak mahu ketinggalan kot.




ada yang kata, nak hilangkan stress. ada yang kata, nampak bergaya bila pegang rokok. ada yang kata, saja-saja je nak merasa. macam-macam alasan. jangan disangka pompuan berbibir pink mekar itu bukan seorang perokok tegar. jangan disangaka pompuan bertudung litop itu bukan seorang perokok yang tegar.


aku ada selit sikit-sikit pasal bahaya rokok. kalau korang ada pasang niat nak merokok, tarik la balik niat tu. kita pompuan, tolong pk masa depan. anak dan laki korang, akan perlukan korang di masa akan datang.




*************************************************************************

MENGANCAM NYAWA KANAK-KANAK


HUBUNGAN SEKS TERGANGGU


BERISIKO UNTUK MENDAPAT STROK


MENGAKIBATKAN SERANGAN JANTUNG


BERISIKO UNTUK KANSER PARU-PARU


FAKTA YANG BERBAHAYA DI MALAYSIA

Di Kuala Lumpur, nisbah antara perokok lelaki dan wanita di bawah umur 30 tahun adalah 5:3.
Kadar merokok dari golongan remaja dan wanita semakin meningkat.  
25% dari pelajar sekolah berumur 13 tahun ke atas pernah mencuba merokok. 
70% dari kumpulan ini akan menjadi perokok apabila meninggalkan bangku sekolah.
50% perokok wanita akan dapat menjangkau umur 50 tahun.
Rakyat Malaysia membelanjakan RM1.5 bilion setiap tahun untuk membeli rokok.



BERHENTI MEROKOK


Kalau pun bukan untuk diri anda, lakukanlah untuk keluarga anda.








peringatan: nak buat apa-apa, jangan pk pasal diri kita je. orang di sekeliling juga perlukan perhatian. apa yang kita buat hari ni, akan ada balasan pada esok hari.


-peace yawww-



22 comments:

Fixx said...

bw here..
visit me k

Afiq Yassin Offcial

Shawn Razaleigh said...

harap bukan ni persamaan taraf yg perempuan nak

eliyaezlinalias said...

merokok neh tak kira lelaki atau pompuan..memang buruk...busuk!!!

AmirahSM said...

membe sorg meninggal sb rokok
my uncle meninggal dunia sb rokok juga...

=(

ishiko said...

burok doh pmpn smokg

Leen a.k.a Linda said...

mmg da jd trend. mmg bsepah skrg pompn mrkok. pelik2 :)

Nurul ain said...

say no to rokok... :)

faizulosman said...

pernah nmpk pmpuan merokok... terkejut rasenya... aq yg laki pn x merokok...

http://www.mohdfaizulosman.blogspot.com/2011/12/cabaran-kerja-berkumpulan.html

Ah Long said...

Pompan merokok? perhh hampeh ~ Along kan niaga , ada satu group pompan kerje opis. Mke cunnn , Along tgk tenga-2 gak ar en haha. tp pangai x cun ~ tengok semua smoke ~ tadi pown ade gak , adeq along darjah 3 pompan cakap nan along, ee pompan tu esap rokok haha. Along pown x smoke , ape lagi pompan eeee x siyoo teman :)

Fendy said...

merokok membahayakan kesihatan.....

Ayu Na said...

gadis urban..nk jadi western..dah tatau nak pk kesan die..yg diorg tau rokok leh bg satisfaction.

ibnuismaini said...

Ingat org lain suka ke dgn bau asap rokok tu? -__-


Jemput baca entri pendek lepas geram saya kat perokok2. :
http://ibnuismaini.blogspot.com/2011/12/spontan.html

Rosalia said...

dh ramai perempuan isap rokok skrg serious its not cool! hate it.

eva said...

kene kuat semangat kalau nak berhenti rokok ni.. diaorg perlu saiko sendiri..

TwIstiEs*meSti Mau* said...

paki gogel dgn mask laa..kalu duk dgn perokok nii..haha

9n0L4 said...

realiti dunia skrg! makin keding lah perokok². sume zat mknn tak function. asek sedut nikotin ajeee.
http://farizafairuz.blogspot.com/2011/12/nak-gemuk-nak-gemuk-gemuk.html

Azzah said...

diaorang rasa tak america kot kalau tak hisap rokok..:(

Niza Romli said...

sedap ka rokok tu?? bau asap pun dah busuk. tak sayang nyawa!!

CAYANG ALIN said...

Sekarang ni memang bersepah2 perempuan yang isap rokok..hmm..bukan nampak cool pon..hmm..apa2 ja la..masing2 punya badan..bila sakit sindri tanggung..

yunZatie said...

orang merokok tu busuk!

ridoma said...

tuntutan persamaan taraf yg merugikan diri sendiri sebaik sahaja dia membelakangkan syariat Islam..

hana said...

sekarang perempuan dah x kesa nk smoke scare trang2..
de tu saye tgk dia kan pakwe dia leh smoke same2..
haish..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...