thank you followers

Wednesday, January 25, 2012

tema kawen pelik-pelik

sape kata kawen tak syok? aku tak tahu lah sebab apa sampai ada yang kata kawen ni tak syok. aku tengok gambar kat bawah-bawah ni macam best jek kawen ni. ni gambar omputeh punya kawen. tapi, skang orang melayu macam kita semua pon tak nak ketinggalan nampaknya. ramai yang macam nak meniru-niru tema mengarut macam gini.




aku tak kata tak boleh, tapi macam hilang identiti ke-melayu-an lah pulak kan? hehe. apa-apa pon kita tengok gambar dulu jom...

**********************************************************************
























*********************************************************************

dah tengok gambar? ok, apa kata korang semua? aku rasa masih lagi ramai kat luar sana yang belom kawen. jadi, tolong jangan pilih tema segila macam gini-gini ye. haha. bukan apa, aku risau takot 10 tahun akan datang tak de lagi dah pengantin pakai baju melayu dan kebaya. semua nak pakai pakaian ikot tema mengarut. kesian manusia-manusia yang akan datang. tak sempat nak nengok ke-asli-an budaya kita.


peringatan: manusia mengikut zaman yang kian berubah. mengikut edaran bumi tanpa ada identiti diri.


-peace yawwww-



20 comments:

MéuzAngelo™ XXIII said...

org kita dh byk nk tiru mnde tak berfaedah ni.. biasa2 sudah, janji berkat :)

cik najihah said...

jangan kite yg ikut suda bende pelik2 ni

junowncelf said...

x salah nk buat lain dri yg lain..
tpi x payah over kott rasanya..

Farah Hanis said...

wat majlis kawen yang sedang2 saja agar lebih diberkati olehNya :)

AnGeL FiRe said...

ada gak yg sweet..yg giler pelik tu tak perlu ikot..hihi..gurl kn suke tukar2 dress..

Mohd Sukur Ibrahim said...

teruk sungguh kepelikan itu.. bangga dgn budaya melayu yg sedap mata memandang..

Nelly The Strange said...

cian orang yang datang kalau tema superhero .. orang yang datang un kena pakai tema yang lebih kurang ..cari baju lagi . hadoi ~

AMALINA YA'AKUB said...

asal tema depa semua best sgt aih... hahhahaa

EZAD AMIR said...

huiyooo...aq suka tema drakula tu!!!!!!!

Anonymous said...

haha , TEMA yang mengarut.. kekalkan je identiti melayu.. follow me back :)

Saidatul Amera said...

tetiba dalam laut -_-

hamzah ian said...

kalau melayu wat camni abis la terkejut pak kadi

LynnDamya said...

agreed with ezad amir, haha...suke tema gothic tu, tp mmg melampau lah klw org melayu nk kawen ikut tema cmtu (-_-')

❤Myra Si Gula-Gula Hati ❤ said...

abes la kalo orang orang kite pon nak ikot budaya kawen macam nie . =.='

♥ Cik Zack's ♥ said...

Mak aih ! tokojutttt ! huhuhu :DD

✿ Milly Molly ✿ said...

Haha. Scary kot!

Syufarr said...

mcm scary jek..nnti da tua nk tgk balek gmbar kawen..msti x bes..sbb gmbar tu xlawa..hahahh

Ayie Abas said...

lagi pelik yg kawen bogel pun ada...tapi ni semua org2 barat pun ragam...ermm

p/s : termasuk kawen pelik..jantan kawen jantan...

laskar pelangi said...

HAHAHAHA =D
geli mata tngok tema kawen pelik2!Hihihi...mesti orang tua xleh terima kalau kita wat camni kan?

=D

teha said...

`mcm2 laa dieorg nie... ish2~

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...