thank you followers

Friday, July 15, 2011

bila diri dalam kesesatan



kerja syaitan untuk menyesatkan umat islam
kerja kita untuk mendekatkan diri dengan tuhan
memang syaitan akan ketawa, terbahak-bahak
bila masa, anak-anak adam dan hawa ini sesat

aku tahu, masing-masing ada salah
tapi...kita selalu diberi peluang kedua untuk berubah
harus ke kita tetap dengan pendirian kita
yang satu itu, degil, untuk ikut arah syaitan


syaitan kata mari-mari-mari
kalau kau lemah, kau angguk lalu terus pergi
syaitan kata ke sini-sini-sini
kalau kau ada iman, kau tetap berdiri

kata orang, ilmu agama itu penting
sesat kemana pun, kau tetap tahu jalan kembali
aku setuju, terasa telinga berdesing
sebabnya aku tahu, aku masih perlu mencari

seringkali, diri ini tersilap, terbabas dari landasan
bila masa aku tersedar, penciptaku sedang melihat
aku takut...aku kesal, lalu aku mohon ampun
semoga aku tabah dengan azam baru yang terpahat

..................................

5 comments:

Kucing Serius. said...

Haha. Okay. Macam mana syaitan menyesatkan orang ek? Kita manusia ni nampak tak?

Tapi kucing nampak. Hehe. Seriusly.

check out my popular posts to know how do they really work without us realizing ;)

ayuna ayuni.. said...

insyaallah..lepas ni akan ada entry langkah2 syaitan tarik kita pulak eh
tapi, salah satu nya adalah:

Iblis berkata: "Ya Tuhanku, oleh sebab Engkau telah memutuskan bahawa aku sesat, pasti aku akan menjadikan mereka memandang baik (perbuatan maksiat) di muka bumi, dan pasti aku akan menyesatkan mereka semuanya". (Al Hijr: 39)

sama2 kita pk2 kan

Messy Girl said...

haha..betul2 stuju ngn entry ni..
kte anak adam dan hawa mmg lemah...
smpai pe yg syaitan ckp nk ikot je..
ish2...

ayuna ayuni.. said...

thanks ye messy girl..
ada gak yg sudi baca entry ni...
:)

Ieyra SuRaYaA said...

ilmu agama perlu ada dalam diri . hee~~ bukan mudah untuk melawan, tapi kalau iman didada tu ada , insyaAllah boleh :) hee~~

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...